In My Name

ny dag nya tankar

Kategori: Allmänt

Funderar på varför cannabis inte är lagligt i sverige än, så många problem som hade lösts kan man ju inte bortse tycker jag.
 
vore det till exempel inte bättre om polisen slapp leta efter personer som rökt på, ta in dessa på provtagning och förlora tid som kunde läggas ner på att lösa riktiga brott som typ olösta mord, våldtäkter, pedofiler och annat pack som springer omkring och gör livet lite sämre för oändligt många människor.
 
till saken hör ju även att forskningen runt denna så kallade drog är under all kritik och när det väl kommer en studie som faktiskt har en ordentlig grund så blir den nertystad snabbt som fan.
Det går ju även en förfärlig mängd rykten om cannabis som är helt befängda, ta det här ryktet om att det är en inkörsport till droger, detta är ju inte sant, personer som tar droger gör det för att de vill och inte för att de rökte på en gång och tänkte "nu är det dags för heroin".
Ett annat rykte är att det är farligt, vilket det inte är, det finns tydligen folk som säger att man kan få psykoser men jag har då aldrig träffat någon sådan eller känner ens någon som känner någon som drabbats av detta vilket gör att jag drar slutsatsen att det är lögn.
 
Jag skulle gärna vilja se hur samhället hade sett ut om det var lagligt att röka/äta marijuana, jag hade nog känt mig mer säker på nätterna på stan efter krogen då. Finns ju inte någon som blir aggressiv eller får för sig att våldta eller råna någon när de vandrar omkring i sin egen lilla värld och bara skrattar åt saker.
 
Tänk även på att om det blivit lagligt så kommer staten att sälja det, på systemet så klart, och skatta det, vilket skulle ge mer pengar till vårat land. Kunde ju hjälpa till rätt bra inom typ äldreomsorgen som inte har några pengar alls som det verkar.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: