In My Name

knark på krogen

Kategori: Allmänt

I en artikel från SVT idag kan man läsa att 47% av kroggäster inte bryr sig om att andra använder droger när de är ute. Det är på tiden att nyheterna tar upp alla olika sidor av drogdebatten och inte bara intervjuar läkare som redan är emot droger.
 
"– Jag tror att det kan bero på den onyanserade liberaliseringsvågen som har svept över Sverige och Europa. Att folk inte bryr sig om varandra längre på samma sätt, säger Daniel Kundtzon, polis och aktiv inom Krogar mot knark.

– Det som folk uppfattar som problematiskt i krogmiljöer är framför allt hot och våld och det förknippar man väldigt starkt med alkohol i Sverige, fortsätter han."

Jag tycker nog att detta innebär att vi faktiskt bryr oss mer om varandra nu. Nu vill vi låta individen bestämma över sig själv vilket jag tycker är det enda rätta att göra. Att säga till folk att de inte får göra en sak för att du inte tycker om det är på gränsen till fascistiskt.

I samma artikel citeras en person som har ett väldigt vettigt tankesätt: "– Så länge det inte påverkar mig, har inte jag med det att göra tycker jag. Men det är väl aldrig positivt, säger Dennis Hall."

Jag känner att en vändning i synsätt äntligen är på gång och jag hoppas att vi snart får se ett samhälle som mår mycket bättre, där personer inte blir straffade för något som inte skadar någon annan. Ett samhälle där man inte är rädd för att polisen ska anhålla en för att man rökte cannabis förra veckan till en film.

Snart så blir det bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: