In My Name

Äckliga tanter

Kategori: Allmänt

Ni får se detta som ett tips då jag inte vill vara med om det här någon mer gång.
Nu när vintern kommit och med den tjocka jackor så vill jag påpeka att om du är överviktig och/eller svettas lätt, ta inte på dig en jacka som inte andas. För nu i veckan satt jag på en buss när en kvinna gick på och trots en ganska full buss fick hon väldigt mycket utrymme. När hon kom närmare förstod jag varför.
Hon hade en stor dunjacka, ni vet i ett sånt där material som glänser och inte släpper igenom en antydan till frisk luft. Det luktade som om något djur dött i hennes fickor och jag var inte ensam om att vara tvungen att gå av bussen av oro för att kräkas.
 
Märker man verkligen inte själv att folk flyttar sig när du kommer? Att du får konstiga blickar eller kanske till och med att några säger rent ut "vad fan är det som luktar?"
Säger inte familjen till ens? För jag vet att om jag skulle lukta ens i närheten av så illa hade hela min familj undrat om jag försökte odla mögel i armhålorna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: