In My Name

Fast

Kategori: Allmänt

Fick frågan idag på jobbet om jag var fast och det tog en sekund innan jag förstod att hon menade om jag hade fast anställning. Så där gick det upp ett ljus, det är därför man säger att man har en fast anställning. För då är du fast. Som att de jävlarna fått tag i dig och nu kommer du inte undan.
 
Nu är jag inte fast och jag känner mig ganska nöjd med det även om man inte borde tycka det. Tydligen ska man sträva efter att vara fast, jobba, äta och sova tills helgen då man måste ta det lugnt och samla sig inför ytterligare en veckas tristess med människor du blir tvingad at umgås med hela dagarna. Att vi inte har dödsskjutningar på arbetsplatser minst en gång i månaden är ett rent under.
 
Det bästa med att jobba så här är att varje dag är som den sista arbetsdagen på veckan då man är ledig imorgon tills man hör något annat. Den andra och antagligen sista fördelen med att jobba är så klart att man får pengar för det, inte mycket, bara tillräckligt så att du ska få en liten smak av vad pengar kan göra för skoj så att du känner dig tvungen att gå tillbaka till jobbet hela tiden. Som att få någon fast på droger och sedan säga att det kostar pengar.
 
Men jag ska inte klaga, har inte haft ett ordentligt arbete på tre år nu så det kanske är dags att "ta tag i livet". 
Jag har i alla fall kommit på en lösning så att jag ska orka med skiten och inte sluta jobba, spara pengar och öppna en pub. Inte för att tjäna pengar utan för att kunna hänga med människor som gillar öl hela dagarna, visst låter det helt underbart?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: