In My Name

Uppsala

Kategori: Allmänt

Till alla er som inte varit i Uppsala säger jag; åk inte dit! Hur tråkigt som helst och bara sura människor överallt.
 
Till er andra som vet att jag ljuger; fan vad roligt det är i Uppsala! (Men jag vill inte att en massa idioter åker dit och förstör, så stanna hemma.)
I min stad blir man aldrig frågad av en vakt om man har en trevlig kväll och sedan blir rekommenderad att prova olika öl. Men i Uppsala är det annat tänk. Människorna som bor där verkar mest vara unga, glada och riktigt trevliga helgalkoholister, precis som jag vill ha det.
 
Att polisen dessutom inte brydde sig om man gick in till centrum med öppnad öl i handen är ett stort plus! Här hade man blivit stannad, utfrågad om vad man heter och var man är på väg samtidigt som man blir tvingad att hälla ut sin sista öl. Så tack för det Uppsala-snutar! 
Min kompis sa något om att polisen i Uppsala har viktigare saker för sig än att säga till folk att deras pupiller ser stora ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: