In My Name

människor

Kategori: Allmänt

Har fortfarande inte förstått varför folk inte lär sig av sina misstag.
Följer hunddebatten och vet inte om jag ska skratta eller gråta riktigt, hörde om det som hänt nere i malmö på en gård som tränar och hyr ut vakthundar där en eller flera hundar hade rymt och attackerat och lyckats döda en annan hund. visade ju sig att det nästan blåste storm och staketet hade förstörts, inte konstigt att hunden sticker.
En annan hundägare hade varit ute och gått med sin minihund av modell fjolla och fått för sig att låta denna hunden hälsa på en hund som vaktade något ställe och då hade vakthunden helt enkelt ätit upp den lilla råttkopian.
Nu har jag bara hört om det här och vet så att säga inget med säkerhet men jag finner det svårt att tro att dessa hundar blir släppta lösa för att skada andra hundar med mening. då skulle ju inte detta hundföretaget få fortsätta tjäna pengar.
 
Allt detta beror alltså på hysterin media skapat runt de så kallade "kamphundarna".
kan ju meddela alla idioter att detta inte är en ras vilket gör att jag blir smått förbannad varje gång jag hör någon liten fitta säga "vi måste förbjuda kamphundar" när det redan är förbjudet att tävla så med hundar, med andra ord är kamphundar redan förbjudna.
 
Jag är helt med på den åsikten om att det ska krävas hundkörkort för att skaffa hund men då menar jag såklart att det ska krävas för alla hundar, även dessa små skithundar för fan vad jag blir trött i huvudet när jag är någonstans där det finns mindre hundar som inte kan sluta skälla och som studsar så fort de ger ett ljud ifrån sig. Ägarna till sådana hundar är dessutom ofta de mest korkade personerna i alla rum som hanterar situationen med sin skällande hund genom att försöka gosa med hunden och säga saker som "ssch, såja nu är det bra" och lyfta upp hunden i famnen... INTE KONSTIGT HUNDFAN BLIR CP!
Det är en hund! det betyder att medan du tror att detta lugnar hunden händer detta istället; hunden tror att om den skäller och ser rädd ut så får den klappar och beröm och kanske till och med vara upplyft över alla andra hundar.
 
Tänk till innan ni skaffar hund och se till att låna en hund medans ni funderar så ni vet vad som gäller, gör ni det rätt kommer ni få en hund som inte vill annat än att göra dig glad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: