In My Name

dåså

Kategori: Allmänt

Nu skulle jag vilja prata lite om invandringen i sverige, det är ju en het fråga som får många att höja rösten eller bli rädda för att prata alls för att de inte vill att folk ska kalla dem rasister.
Personligen tycker jag att vi tar in för många invandrare då vi inte kan skaffa arbete till alla vilket kan leda till kriminalitet när de inte får tag i arbeten.
Det är likadant med svenskar som inte har jobb.
 
Dessutom tycker jag att vi borde ha ytterligare ett krav för alla invandrare; lär er språket!
Jag fattar inte att det inte är det första man gör.
Jag förstår att livet ofta är jävligt svårt och att många kanske har förlorat släkt och liknande men det betyder inte att man kan komma till ett nytt land och inte lära sig kommunicera med de som bor där.Lär er engelska i alla fall.
 
En annan sak jag vill ta upp nu när jag ändå är igång är att jag börjar bli förbannad på att jag inte kan prata som jag vill med och i närheten av invandrare då många tar åt sig personligen om saker jag säger som inte har ett skit att göra med de som är i närheten.
Till exempel så var jag på krogen för någon månad sedan och stod ute och rökte, rätt mycket folk runt omkring, då en bekant var på väg att gå in tillsammans med sin flickvän. Dessa två bråkar varenda gång de är ute och super och det blir alltid massa liv så jag sa till min kompis "vad fan håller dom på med?måste dom komma hit och ställa till med skit varje jävla gång?"
 
En kille från något land (jag bryr mig inte) hörde detta och började gapa om att jag var rasist och att han skulle "ta mig efter krogen". Nu hände ju inget eftersom folk är idioter och bara pratar 90% av fallen men ändå, jävligt störande att folk kan ta en sak ur en diskussion och sedan bara reagera på det och skita totalt i sammanhanget.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: