In My Name

Arbete och anarki

Kategori: Allmänt

Jag skulle gärna vilja se att arbetstiderna för de flesta jobb ändras lite, tycker det är fel att man, speciellt under vinterhalvåret, jobbar när det är ljust och är ledig när det mörkt, inte kontsigt att vi har så mycket depressioner.
 
jag är iofs en sådan person som tycker det är fel att arbeta 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan bara för att livet inte ska suga. Tycker också att det är fel att det inte finns någon jämlikhet i samhället, alltså ingen alls nästan.
För att vi alla ska vara jämlikar kan det inte finnas personer som står över andra men nu är det så det är. Dina föräldrar står förmodligen fortfarande över dig, deras chefer står över dem, polisen står över alla och våran jävla kung skulle förmodligen kunna göra precis vad fan han vill utan att någon kan hindra honom.
Är det bara jag som tycker att detta är fel? 
som ni kanske märker så är jag anarkist, jag vill att alla ska vara lika inför en lag som i stort sett säger att "gör vad du vill så länge du inte skadar någon annan". Vill du knarka så gör det, är ni några kompisar som tycker det är kul att slåss så samla ihop er och puckla på varandra, inte konstigare än så.
men nu får vi inte göra så här för det finns regler och lagar som säger att du inte får göra vad du vill med din egen kropp, i ditt eget hem.
 
 
"Where there is authority, there is no freedom"
Peter Kropotkin
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: